טבלת בקבוקים לבחירתך  |  טיפולים- רפואת תדרים  |  מה חדש -לוח מודעות - הודעות, ערבים, סדנאות ומסעות  |  מסרים מההדרכה  |  סוד הגן הנעלם - מסע פנימה  |  ערוץ youtub  |  איזון החיים שלי  |  יוצרים חזון עם "איזון חיים"  |  מתנה 4 חניכות מדיטטיביות  |  הסבר: האקטיבציה/הפעלה חודשית  |  ספירת העומר-המסע לעומק הפנימיות והבנת המבנה הרוחני שלנו  |  




כרטיס הביקור 


https://www.dibiz.com/nativhaor
  
.
.
.
 


FacebookTwitter

הצופה והתצפית

דף הבית >> חדר קריאה-מאמרים >> סדרת מאמרי יצירת ניסים בחיים >> הצופה והתצפית


המשך סדרת יצירת ניסים בחיינו ,

פרק שני - חלק דהצופה והתצפית

מיהו הצופה ומיהו החווה?

על פי תיאורית הקוונטים אין לחומר ממשות במובן המקובל, מכך נובעת יכולתו של הפרט להשפיע על היקום ועל עצמו ע"י שליטה והכוונה של רגשותיו.

תיאוריה זו טוענת שכל חלק קטן ביקום מתנהג כאילו יש לו בינה משלו                                                                       
שיש משהו אחר, מלבד תהליכים פיסיקליים, שעובד בעולם ושמשפיע על התוצאות, אבל המדע לא אומר ולא יכול להגיד מהו למרות שברור לכולם שהוא קיים.

פיסיקת הקוונטים עליה אנו מרבים לדבר היא הפיסיקה של האפשרויות, מה זה אומר? המשמעות שלה היא: שהיא מחזירה אלינו את האחריות, אין יותר אפשרות לתלות את האשמה בדברים שקורים לנו , באנשים אחרים הסובבים אותנו או בסיטואציות שאנו חווים.

הכול קשור למערכת האמונות שלנו.

התנו אותנו להאמין שהעולם החיצון מציאותי יותר מעולמנו הפנימי ולכן כל מה שאנו חווים מושפע מהעולם החיצון.
המודל החדש הזה של המדע טוען את ההפך הגמור, הוא אומר שמה שמתרחש בתוכנו, יברא את מה שקורה מחוצה לנו, כלומר דפוסים ואמונות שיושבים בתוכנו סופם שיבראו מציאות על כל המשתמע מכך בחיינו, דברנו רבות על החלק שבנו שחווה את החוויות ובעקבותיהן מפתח אמונות והתנהגויות,  ובואו נכיר רובד נוסף הקיים בנו , רובד הנקרא הצופה, רובד זה בעל יכולת לראות את התמונה הרחבה מבלי להיות מעורב רגשית.

היכולת להבין את קיומם של שני הרבדים תאפשר לנו ללמוד רבות על עצמנו מתוך הבנה שאין טוב או רע (שזו רק פרשנות אישית) והיא זו שתאפשר לנו שלווה פנימית מתוך חוויה של סקרנות ורצון לחוות ולהתנסות.

אז מיהו הצופה ומה יכולותיו? (מתוך הבנה שמחשבות בוראות את המציאות שלנו)

הצופה קיים בתוכנו ומתבונן בעולם מתוכנו, זהו אותו החלק הנשמתי שלנו השוכן בגופנו, כל תצפית שבה נתבונן תקבל פרוש שונה בהתאם לאמונות והתפיסות הקיימות בתוכנו, והתגובות שלנו לתצפית תהינה בהתאם.

וכפי שכבר הסברתי, האמונות והתפיסות מבוססות על זיכרונות החיים שחווינו והאופי שבו פרשנו אותם.

§         לצופה יש השפעה ישירה על התצפית, משמע לא ניתן לחזות במדויק שום דבר, אך ברור לנו שמרגע שנחו עינינו על התצפית משהו בה השתנה כי נוספה לתצפית המעורבות הרגשית שלנו והצפייה שלנו לתוצאה מסוימת.

§         כל דבר שמתקיים בעולמנו חייב להיות נתפס בעינינו אחרת הוא לא יוכל להתקיים (מי שראה את הסרט בליפ זוכר בוודאי כיצד הילידים לא יכלו לראות את האונייה בים עד אשר השאמאן הסביר להם מה הם אמורים לראות, ורק אז היא נגלתה לעיניהם.

§         הקיום עצמו תלוי בתפיסה שלנו אותו באופן מוחלט כפי שנתפוס אותו כך נחווה אותו ,(אם תתפוס את עצמך כקורבן בחיים אלה אתה תחווה אותם מעמדת קורבן אך אם תתפוס את עצמך כאדם עוצמתי תחווה אותם ממקום של עוצמה).

§         כלומר היקום בעינינו הופך להיות כפי שאנו רואים אותו – זו לא בהכרח המציאות האמיתית או היחידה האפשרית.
הדבר דומה לאדם המרכיב משקפיים ורודים ואז כל העולם נראה ורוד, אך במציאות הוא לא וורוד, ומה יקרה אם יחליף את משקפיו למשקפיים כחולים באיזה צבע יצבע עולמו?

§         כדי שהדברים סביבנו יתקיימו כל הזמן מישהו חייב לצפות בהם אם אין בהם צופה או בנו לא נתקיים.

§         כלומר כדי שהיקום יהיה קיים כל הזמן חייב להיות צופה, שומר השומר על קיום הקיום = זה תפקידו של הבורא.
הדרך ליצור את המציאות שלנו היא להיות ממוקדים בהווה. זו למעשה המציאות היחידה שיש, אין עבר ואין עתיד יש רק הווה
.

זה מרתק נכון?

האין ספור אפשרויות שאנו יכולים לחוות , וזו בדיוק הסיבה מדוע עלינו לעבור תהליך של "ניקוי האמונות" כי האמונות שלנו לא מאפשרות
לנו בעצם לחוות את החיים שיש באפשרותנו
לחוות,

אז מה יאפשר לנו כל תהליך הניקוי?

הסרת מחסומים כמובן, כי אם אמונה מעצבת מציאות, או חוסר אמונה לא מאפשר לי לחוות מציאות , הרי אני בהפסד תמידי של אין סוף האפשרויות הקיימות במערך היקומי עבורי.

וזו תכליתה של כל העבודה שעלינו לעשות יקיריי , לנקות את עצמנו מדפוסים ואמונות שאינם משרתים אותנו יותר, ובהחלט מעצבים
לנו מצבים בחיים שהיינו מוכנים לוותר עליהם.
העוצמה שלנו היא לא פנטזיה, היכולת שלנו ליצור את המציאות שלנו היא לא פנטזיה (עובדה את הדברים השלילים אנו בוראים בקלות
ומבלי להשקיע הרבה מאמץ, רק מעט מחשבה מקובעת הנחשבת שוב ושוב), כך שכל אחד הרוצה לשדרג את חייו ולשנותם מוזמן לעבור את ניקוי האמונות אם לבדו ואם באמצעות תהליך מול מטפל (אם אין בידיו מספיק כלים לעשות זאת לבדו). התהליך ללא ספק מתגמל.

ובזאת כמובן לא סיימנו מהמאמר הבא נעלה לפרק השלישי בסדרת המאמרים:

להיות היוצר בעולמי ואת עולמי  - (מפתחות לבריאת מציאות) הולדתו של המחפש


מזמינה אתכם לבקר בפורום להוספת שאלות מחשבות והגיגים

 

Top pageTop page       אורנה שיר בן דוד     מובילה לשינוי על ידי מפגשים עם התודעה הרחבה באימון אישי, סדנאות, מסעות רוחניים בארץ ובעולם.
ערכי    0544449746
לייבסיטי - בניית אתרים