טבלת בקבוקים לבחירתך  |  אירועים קרובים - ערבים, סדנאות ומסעות  |  טיפולים- רפואת תדרים  |  מסרים מההדרכה  |  איזון החיים שלי  |  יוצרים חזון עם "איזון חיים"  |  



שאל שאלה ולחץ על התמונה

 

אושו טארוט

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



FacebookTwitter

חג פורים - האגו והרוחניות ,הכוחות החוברים בתוכנו

דף הבית >> חדר קריאה-מאמרים >> שערים בזמן - חגים ותאריכים רוחניים >> חגי ישראל משמעות רוחנית >> חג פורים - האגו והרוחניות ,הכוחות החוברים בתוכנו

 
חג פורים –האגו והרוחניות ,הכוחות החוברים בתוכנו

בחג פורים קוראים את מגילת אסתר . שמחה גדולה, על מה? 

קריאת המגילה מאפשרת לנו גילוי  (מלשון מגילה ) של מימדים רוחניים שהיו עד כה נסתרים מהעין שלנו.
המועדים ככלל משמשים  כקרש לקפיצה פנימית גדולה ובפורים יש הזדמנות לעלות מעל הפחדים,
למחות את הספק    
המכרסם בלבנו ולהתחבר למקור הכוח שבאמונה.

 חגי ישראל ככלל מהווים מפת דרכים למסע שעורך האדם אל עבר ההתעוררות הרוחנית, וחג פורים הוא התחנה האחרונה במסע הגילוי שבה השפע והאור הרוחני במדרגה הגבוה ביותר נפתחים אל הדובק  בדרך, וזהו סיפור המשתה.

 סיפור המגילה, חושף בפנינו כמה דמויות עיקריות: המלך, המן מרדכי היהודי, אסתר המלכה, ושתי.

כל אחד מהדמויות מסמלת כוח בתוכנו והבנת הדמויות במגילה מאפשר לנו להיפתח  לתודעה חדשה, לחיים חדשים. 
למעשה כל סיפור המגילה מראה את מאבק האור בחושך זהו מאבק פנימי המתקיים בתוכנו תמיד, המאבק בין האגו לרוחניות
המתקיים במהלך המשתה = לתהליך.

במהלך כל החיים מתקיימים בתוכנו, מבלי שניתן את הדעת על כך, שני כוחות הנקראים 'מרדכי' ו'המן'.
'המן' הוא אותו הכוח המביא את האדם לחשוב רק על החיים הגשמיים.
ו'מרדכי' הוא אותו הכוח שמעורר את האדם לחשוב על מטרת חייו ,    
נחשו איזה כוח מתקיים בנו רוב הזמן?  כוח שאנו קוראים לו המן כמובן, וברגעים מסוימים מתעורר בנו הניצוץ של הכוח הרוחני
זה שאנו קוראים לו מרדכי גורם לנו לצאת למסע חיפוש הגורם להתפתחות פנימית

בסיפור המגילה  מתעורר הרגע הזה שבו נוצר הצורך להתקרב למלך = הקב"ה.
הזדמנות נהדרת לגדילה וצמיחה רוחנית
. אמרנו כבר שהמועדים ככלל משמשים  כקרש לקפיצה פנימית גדולה ובפורים יש הזדמנות
לעלות מעל הפחדים, למחות את הספק המכרסם בלבנו ולהתחבר למקור הכוח שבאמונה.

 סיפר המגילה מספר לנו על עם הישן שינה רוחנית עמוקה , המלך אחשוורוש ממנה לעצמו שר חדש , את המן, וזה אינו אוהב
את היהודים, ומשנאתו הוא משכנע את המלך להוציא גזרת השמד ליהודים, היהודים מרגישים את החרב המונחת על צווארם
ומתעוררים ומפה מתגלגל סיפור המגילה אל המשכו המוכר, נס גדול קורה , נס המהפך, היהודים חוגגים ומתכנני הרוע מושמדים..

 אמנם הנס קרה אז לפני אלפי שנים אך האנרגיה הזו מתחדשת עבורנו בכל שנה מחדש.

התחברות לאנרגית החג יכולה ליצור נס בנפשו של כל אחד מאתנו.

 אנרגית חג פורים היא הגדולה והעוצמתית מכל מועדי ישראל  אפילו יותר מיום הכיפורים הנחשב לחג הקדוש ביותר בשנה
שכן שמו הוא כ- פורים .

למגילת אסתר כוח אנרגטי עצום ולכן כדי להקשיב להקראתה בשימת לב.
מגילת אסתר כשמה כן היא: גילוי ההסתר
בתוך סיפור הפשוט של המגילה מסתתר גילוי האור הגדול.
המקובלים אומרים שבסיפור עצמו, בהסתרה נאמרים כל סודות הבריאה  וכמו כן וכל התורה כולה נמצאת במגילה.
במגילה מוסתרים שמות קדושים מתוך ה-ע"ב שמות הבורא בין הפסוקים השונים

בפורים אפשר להפוך את הרע לטוב באמצעות חיבור לאור המיוחד של היום הזה , אנו למדים שגם כאשר רע לנו במבט
לאחור ובהתבוננות נכונה נבין שהכל לטובה וגם הרע מתברר כטוב. .בסיום קריאת המגילה כל הקהל מריע שלוש פעמים,
"ברוך מרדכי, ארור המן". הגימטרייה של 'ברוך מרדכי' והגימטרייה של 'ארור המן' שוות הסה"כ של כל אחת מהן הוא: 502,
וזה מראה לנו שאכן הטוב והרע שווים, הכל לטובה!

 אז בואו ונתבונן לרגע בכל אחת מהדמויות ומשמעות הסימבול שלה.

ושתי: ושתי מסמלת את המדרגה הרוחנית הקודמת לפני תחילת המסע הזה שלנו ולכן היא איננה מוזכרת במהלך המגילה.

המלך אחשוורוש: כאשר מוזכרת המילה –המלך הכוונה היא לקב"ה וכשמוזכרת המילה אחשוורוש הכוונה היא למלך אחשוורוש

אסתר מסמלת מדרגה רוחנית חדשה שאליה אנו מתעלים ,לה יש קשר קרוב יותר אל המלך (הקב"ה). אסתר מסמלת את כוח
הנשמה שלנו
ותפקידה בסיפור הוא ללכת ולעורר את המלך= הקב"ה על מנת שנוכל לצאת מהמצב הקשה בו אנו נמצאים. צריך
לזכור שהמלחמה בהמן היא לא מלחמה פיזית, אלא זו מלחמה רוחנית.

אסתר מבקשת שכל העם יתאחד בשלשה ימי צום, היא מבינה שכדי לעורר את המלך צריך תחילה לעורר את כל היהודים הישנים,
הימים הם ימי הוללות אין חיבור בין אדם לאדם ובוודאי שלא לרוחניות, אסתר מבינה שרק חיבור ואהבה בין אדם לחברו יעוררו את
המלך, ולכן יש צורך באחדות של כולם תחת ימי צום ומשלוח מנות האחד לשני.

החיבור לעורר את העם = להתעוררות הרוחנית

בגתן ותרש מסמלים את ההפרעות הצפויות לנו במהלך ההתעלות שלנו אל תוך התהליך הרוחני, הם מנסים לחבל בתהליך הרוחני
שאליו אנו מכוונים במסע הזה.שניים אלה ידידי המן ועושי דברו ומטרתם לרצוח את המלך ובכך לחסל את המשתה.


מרדכי היהודי מסמל את הכוח הרוחני שחבוי בתוכנו, ששאיפתו להיות בקשר מתמיד עם הבורא.

באותה התקופה כשנאמר שכל העם היהודי ישן, היה רק אחד שנישאר מחובר לאור הבורא ולא ישן, היה זה מרדכי היהודי.

כוון שהוא נשאר ער הוא גם הבין את משמעות המכה הקשה שנפלה על העם היהודי ושמטרתה הייתה לעורר אותו. הוא נמצא מחובר
באמונה שלמה ומבין שבשיא החושך פורץ האור.


המן מסמל את האגו שלנו. גם שאיפת המן היא להיות בקרבת המלך אבל ממקום של אגו.

המן הוא סמל כוחו של הספק המכרסם בנו ומקשה עלינו שכל עוד אנו מחוברים אליו אין ביכולתנו לגדול ולהתפתח.

אם נחשב את הגימטרייה של המן והגימטרייה של המלך  נראה שלשניהם סכום שווה 95 משמעו של הדבר שלשניהם גם כוחות
אמנם מנוגדים בתכלית אך שווים בעלי מספר שווה.

המן רצה לנצל את הפרוד בעם כי מקום זה גרם להחלשות העם , העם היהודי ברגע אחדותו הצליח להתחבר אל המלך מחדש ומכאן
הייתה עוצמתו – עוצמת האחדות אל מול הפירוד.

עוצמת האמונה אל מול הספק.

היהודים במסע הזה  הם כל אחד מאתנו שיכול לחבור לכוח המן או לכוח מרדכי

 האם הסיפור הזה מזכיר לכם את דרכו של העם היהודי תמיד?

מתי עם ישראל בגדולתו ובעוצמתו, בלתי מנוצח? כאשר אנו מצליחים להיות באחדות שלצערי הרב אנו חווים רק בזמן מצוקה אז
אנו נזכרים להתאחד, לנהוג ברוחב לב ובאהבה. כשבאמת אנו מרגישים כאחד ללא הבדל בשום תחום.

את אותו המסר אנו יכולים  לקחת לכל קבוצה שאנו משתייכים אליה או אל התא המשפחתי שלנו, אין משהו שיכול להשתוות
לעוצמה של "ואהבת לרעך כמוך" אז עוצמתנו תגבר ואין דבר שלא נוכל לעמוד בפניו.

זו עוצמת האחדות לעומת הפירוד = האור לעומת החושך.

 

כתוב, "משנכנס אדר מרבין בשמחה" (מסכת תענית). מטרת פורים היא החיבור לשמחה. מתי אנו חווים שמחה ?
כשאנו גוברים על  הספק. חז"ל אמרו שאין שמחה כהתרת הספקות. כל עוד יש לנו ספק, אנו נשארים מבולבלים
ונטולי  כוחות. אך מרגע שעשינו בחרתה והתגברנו על הספק , יש מקום לחיבור לשמחה.

אז... חגגו את החיים ושמחו, התחברו לאהבה ללא תנאי לאחר ולעוצמת הביחד הביסו את הספק וחזקו את הידיעה
שלכל דבר יש מטרה וסופו של דבר שהכל לטובה.

שאו ברכה של שלווה אין סופית
אורנה שיר  בן דוד

 

 

 

 

 

 

 

 
Top pageTop page                                                  אורנה שיר בן דוד      מנטורית לחיים מומחית לשינוי דפוסי חשיבה, מימוש והגשמה       0544449746
לייבסיטי - בניית אתרים